Μπαίνοντας στη «σπηλιά του Δράκου» ουσιαστικά μπαίνουμε στους
τεκέδες του Πειραιά με τους ρεμπέτες να άδουν τα κυνηγημένα τους άσματα
εκφράζοντας με τον δικό τους τρόπο την δύσκολη καθημερινότητά τους. Αυτές τις
μουσικές αφουγκράστηκε ο Μπάμπης
Παπαδόπουλος και τις μετέφερε στη νέα του δουλειά.
Μα, τι σχέση έχει ένας ροκάς με τα ρεμπέτικα;
Λάθος ερώτηση. Ο Μπάμπης Παπαδόπουλος είναι μουσικός με
την ευρεία έννοια της λέξης. Ο χαρακτηρισμός ροκάς τον μειώνει – ποσοτικά. Οι
«σκηνές από ένα ταξίδι» επιβεβαίωσαν τα παραπάνω. Και το «απ’ τη σπηλιά του
Δράκου» έρχεται να δείξει έναν μουσικό που εξελίσσεται και το διαπιστώνουμε με
ευκολία. ‘‘Αυτή
η ηχογράφηση έγινε για να καταγραφούν τα συγκεκριμένα τραγούδια με τον τρόπο
που τα νιώθω εγώ σήμερα’’ γράφει ο ίδιος στο σημείωμα του δίσκου. Με ήχο
ακουστικό, έξι τραγούδια από τα ρεμπέτικα της δεκαετίας του 1930, ένα τραγούδι
του Απόστολου Καλδάρα από το 1948 και
τέσσερα θέματα-γέφυρες, συνθέτουν μια προσέγγιση ιδιαίτερη, σύγχρονη και
προσωπική.
Σαφώς και δεν μας ξαφνιάζει η σχέση του με τη Jazz που αποτυπώθηκε και στη συνεργασία του
με το Φλώρο Φλωρίδη και όχι μόνο. Αλλά μας εντυπωσιάζει η άνεση που το κάνει
και ο τρόπος που καταφέρνει να δέσει τα νέα στοιχεία με τις παραδοσιακές
μουσικές γραμμές, οριζόντιες και κάθετες. Είναι αποδεδειγμένα πολύ σύνηθες για
έναν οργανικό δίσκο να φλυαρεί και να έχει μερικές, μόνο, ενδιαφέρουσες στιγμές
οι οποίες βέβαια δεν μπορούν να χαρακτηρίσουν όλο το δίσκο. Αυτό είναι ακριβώς
ότι δεν συμβαίνει με αυτόν τον δίσκο. Πρώτα απ’ όλα ο δίσκος έχει λόγο ύπαρξης.
Δεν έγινε απλά για λόγους προσπάθειας
φρεσκαρίσματος, «ανανέωσης», των τραγουδιών με επίφαση νεωτερισμού. Ο
Παπαδόπουλος ήθελε να δώσει μια δική του εκδοχή και τα κατάφερε. Επίσης, ο δίσκος δεν έχει καμμία σχέση και με τις άλλες
σύγχρονες απόπειρες διασκευών ρεμπέτικων τραγουδιών. Τα τραγούδια ουσιαστικά
ανασκευάζονται, και αυτό γίνεται λιτά
και προσεγμένα . Είναι μια δουλειά αποκλειστικά αφιερωμένη στο ρεμπέτικο, και
μάλιστα του Πειραιά, με τρόπο ολοκληρωμένο και όχι μερικό – μια μικρή μόνο
αναφορά με ένα δύο τραγούδια.
Πρέπει τέλος να αναφερθεί η πολύ καλή ηχητική απόδοση του δίσκου, με μηχανικό ήχου τον Τίτο
Καργιωτάκη ο οποίος έκανε και τις μίξεις, και η οικολογική συσκευασία του
δίσκου.
2 σχόλια:
Πραγματική η μουσική είναι εκτεινόμενη στο Άπειρο... Πάντως πολύ καλή η προσπάθεια και θα μπορούσε όλων μας! Εύγε...
Να είσαι καλά...και χαίρομαι που σου άρεσε!
Δημοσίευση σχολίου